Thursday, December 24, 2009


Sedih benar rasanya hati... bila dikatakan yang bukan2... pagi tu cam biasa.. ku buka ym... memang selalu dibuka... khas untuk menunjukkan status diri yang on9... (belingkatak_1988) add jak k... tiba2.. ada member buzz... maka bermula lah cerita kami... tnya sihat ka nda??... dah makan ka belum??... than smpi ke topik yang menyayat hati ku... simember tiba2 bertanya... din ko gaduh ngan si K****** ka?? nda lah... aku balas... maka si member kata.. jadi napa dia cakap ko yang bukan2... kalau ko nda gaduh ma ia?.... dia kata orang low profile mcm ko nie nda akan berjaya sampai bila2.. aduhai.. hati ku meronta.. emosi ku terganggu sebentar... apakah benar?? ok lah.. kalau di kata aku low profile... aku mengaku...apa yang buat aku mengaku?? faktor profile ku yang memang sudah low.. orang lain kemana2 turun kebandar... pakaian cantik2... aku tetap ngan kemeja petak2 ku berselipar jepun.. berseluar jeans lusuh.. aku terima... kalau orang nak mengata... aku tak kisah... sapa suruh aku pakai camtu... jelas kalau di sindir nda payah lah nak naik darah.... aku pakai seluar koyak2... smpi nmpk boxer(seluar pendek yang ku anggap boxer) aku pakai kalau aku turun kerja... orang nak sindir aku tak kisah... pasal aku boleh terima sindiran mereka kalau aku turun dibandar... ada member sekampung yang ok di kampung.. bila turun dibandar nda kenal ma aku.. lagi ku nda kisah... pasal tarafnya tinggi bila turun di bandar... sadangkan taraf ku low profile... tapi kalau ko kata aku nda akan berjaya?? ko siapa nak menentukan takdir ku?? ko orang... aku orang... sama2 makan nasi... kecuali la ko tinggal di eropah... ko mat saleh... minah saleh... makan gandum... tapi masih juga status mu manusia... sama2 lahir dari rahim ibu... nda kisah lah ko anak raja... anak perdana menteri.... ko tetap lahir dr rahim ibu mu.. tiba2 ko memutuskan aku nda akan berjaya?? aku bukan marah... aku cuma nda sangka ko boleh kata benda sedemikian pasal aku... apa juga salah ku sama kau... sampai ko berdoa seperti yang sedemikian.. ndakan berjaya??(kata tu satu doa) nda kan pasal aku nda mo mengikut cakap mu yang menyuruh aku jadi bukan aku... megubah pribadi ku yang sejak kecil adalah seorang yang berstatus low profile.. semata2 mengikut kehendak mu... mengubah jadi yg berstatus high profile.. sedangkan aku memang seorang yang low profile... kawan... kalau ko nda mo berkawan ngan orang yang macam aku nie... aku nda kisah... lagipun aku bukannya berkawan pasal status orang tu.. aku ikhlas... IKHLAS.. kalau pun ko rasa berkawan ngan aku yang ndakan berubah nie satu beban... cari lah kawan yang lagi baik... selagi aku nda melanggar akidah ku.. menyesatkan ku... nda kan ku berubah... pasal aku belum lagi jadi sempurna untuk mendapat status low profile tu.. nda kan aku mengejar status yang perfect pada pandangan mata mu... dan kalau pun kau terbaca post ku nie... syukurlah kau... kerana masih di berikan masa untuk melihat sesuatu yang mungkin bakal terakhir kata2 ikhlas dari hati seorang sahabat yang mungkin kau nda pernah dapat kata2 ikhlas hanya bodekan saja....
terima kaseh...

1 comment:

Nieyan Baron da Besta said...

uhh sabar jak ko..dapat kawan miatu pa gaya ^^ biar tia, nya urg berkawan biar seribu..yg penting kitani ikhlas kawan ma ia ^^ lex ko, jgn sodeh2 hehehhe