Tuesday, August 19, 2008

aishu dan gaishu


aisyu dan gaishu.....
aisyu adalah seorang gadis yg buta sejak dari azali lagi.......manakala gaishu pula adalah lelaki yang berkawan dengan gaishu sejak dari kecil lagi hingga terbit satu perasaan yg di gelar...C.I.N.T.A...aisyu sering meluahkan hasrat nya kepada gaishu untuk melihat dunia yang sering diceritakan oleh gaishu kepadanya.....manakala gaishu hanya mampu mengalir kan air mata memikirkan kan perasaan aisyu yang terseksa.......
hingga ka sampai suatu masa...
dimana ada orang ingin menderma mata kepada aisyu
maka bermula lah hari baru bagi aisyu dimana dia akan dapat melihat bagaimana kah rupa dunia yg indah seperti yg di gembar gemburkan oleh gaishu.....
setelah puas melihat rupa dunia yang indah.....aishu ingin melihat rupa kekasih yang sangat disayangi nya..gaisyu....
tiba ketempat gaishu....aisyu rasa kecewa...kerana orang yang amat disayanginya....rupa-rupanya...adalah seorang yang buta.....sama sepertinya pada masa dulu......dia lantas ingin pergi dan melupakan kenangan indah antara dia dan gaishu..kerana menganggap gaishu sekadar seorang penipu.....yang cuba untuk mengambil hatinya saja.......gaishu yang perasan akan hal itu lantas mengirim utusan kepada aisyu......
tulisan nya berbunyi.....

"aisyu yg disayangi
jaga lah mata tersebut seperti mana aku menjaga kamu dulu
dan sayangi lah mata itu seperti mana aku menyangi kamu dulu"

aisyu cuma mampu menitiskan airmata......
dan diri nya berfikir kenapa diri nya hanya mampu utuk melihat sesuatu yg buruk berbanding sesuatu yang sangat cantik......aisyu membuat keputusan untuk pergi ketempat gaisyu dan mengakui kesetiaan dan betapa kasihnya diri nya kepada gaishu...
namun...semuanya sudah terlambat......gaisyu telah pergi selamanya...dan meninggalkan surat...berbunyi

"aku hidup bukan untuk menyusahkan diri mu...aku hidup untuk memberi kegembiraan...dan bukannya kesedihan........selamat tinggal"

aisyu hanya mampu meraung kesedihan
namun semuanya sudah terlambat
gaisyu telah pergi selamanya


isk isk macam nak nangis aku taip cerita ni..isk isk isk.....jan nangis....aku rock aku rock...isk isk isk .........

No comments: